Beheer Google Ads account
Niet iedereen wilt of heeft de tijd of het personeel om zijn of haar Google Ads account te beheren. Bedrijven kiezen soms welbewust om hun Google Ads account te laten beheren door derden. Daar is niets verkeerd aan. Maar wie of welk bedrijf moet je kiezen? Spijtig genoeg moet ik beamen dat er veel “cowboys” rondlopen. Hoeveel keer heb ik moeten vernemen van mensen dat ze geen toegang hebben tot hun eigen account of dat ze maandelijks het bedrijf een bepaald bedrag betalen en niet eens weten hoeveel er naar Google gaat en of er daadwerkelijk aan het account wordt gewerkt . En wat dan gezegd over de commissie percentages die deze bedrijven maandelijks toepassen!
Bij mij staat duidelijkheid en eerlijkheid centraal. Loon naar werk is niet meer dan logisch. Als ik een Google Ads account beheer dan sta ik er wel op om op regelmatige basis contact te hebben met de klant, teneinde de verschillende Google Ads campagnes te overlopen, te bespreken, te analyseren en om de nodige conclusies te nemen. Voor accounts met grote budgetten zal het contact (al dan niet bij de klant) maandelijks of tweemaandelijks gebeuren. Voor kleinere accounts zal het eerder op viermaandelijks of halfjaarlijks basis gebeuren. Het heeft totaal geen zin om kleine accounts maandelijks te beheren.
Mijn basisregel: ik werk niet voor Google maar voor de klant. D.w.z. dat er over elk uitgegeven € wordt nagedacht en dat ik de belangen van de klant heel serieus neem.
Wat houdt mijn beheer in?
- beheer Google Ads campagnes
- beheer Google Display campagnes
- beheer Google Shopping campagnes
- analyse van doelstellingen
- bidmanagement
- keyword analyse en management
- support
- campagne analyse
- analyse + bespreking (al dan niet bij de klant) + verslag
- je blijft eigenaar van het Google Ads account
- je hebt altijd toegang tot jouw account
- aanpassingen en wijzigingen worden door mij gedaan
- de Google Ads factuur wordt door jou rechtstreeks aan google betaald
- je kan ten allen tijde het beheer beëindigen. Bij mij geen bedrieglijke contracten
Wat kost het beheer van een Google Ads account?
Voor kleine accounts:
- maandelijks beheer: € 115/maand (excl. B.T.W.)
- driemaandelijks of meer: dan werk ik op uurtarief (€ 88). Uit ervaring weet ik dat ik er een 2 à 3-tal uren aan werk
Voor belangrijke accounts:
- maandelijks beheer en maandelijkse analyse + verslag : € 325/maand (excl. B.T.W.)
- tweemaandelijks beheer en analyse + verslag : € 495 (excl. B.T.W.)
- maandelijks beheer, analyse, verslag + overleg bij u ter plekke: € 495/ maand (excl. B.T.W)
- tweemaandelijkse beheer, analyse, verslag+ overleg bij u ter plekke: € 650 (excl. B.T.W)
A la carte:
- we bekijken samen wat jouw eisen zijn en bepalen dan wat voor jouw de beste formule is.
Opstarten van een nieuw Google Ads account
Het opstarten en opmaken van een Google Ads account gebeurt steeds in overleg met de klant. Ik wil eerst graag weten voor wat het bedrijf staat, wat ze precies aanbieden (diensten – verkoop), wat hun doelstellingen zijn, waarom ze Google Ads willen gebruiken enz. . In mijn ogen wordt bij tal van bedrijven hier veel te weinig aandacht aan geschonken. Daarna maak ik het account. Eenmaal het account is gemaakt, zal ik met de klant het volledig account doorlopen en aanpassen waar nodig. Belangrijk om weten is dat je steeds toegang hebt tot jouw eigen Google Ads account en dat jij de eigenaar bent. Ik ben de uitvoerder, niet de eigenaar.
Vermits het opmaken en opstarten van een Google Ads account sterk afhankelijk is van het aantal en belangrijkheid van de campagnes en advertentiegroepen, is het voor mij onmogelijk om een vaste prijs te hanteren. Na overleg met de klant maak ik een offerte op voor het desbetreffende Google Ads account. Natuurlijk is het overleg gratis.