Opleiding Google Ads

Ik geef sinds 2016 opleidingen Google Ads, op maat, 1 op 1 en bij jou ter plaatse. Dit geef mij de gelegenheid jullie beter te leren kennen en hierdoor nog doelgerichter te werken. Ik pas steeds mijn opleiding aan jouw kennis aan. Heb je geen kennis van Google Ads of ben je reeds een geroutineerde gebruiker, voor mij geen probleem. Het is zelfs zo, dat je zelf kan bepalen wat je wilt leren.

 

Mijn opleidingen zijn niet enkel theoretisch maar eveneens zeer praktijk gericht. De Google Ads opleiding is steeds in functie van jouw activiteit. Wat het voor veel mensen eenvoudiger en concreter maakt.

 

Een opleiding in Google Ads is essentieel voor marketeers, bedrijfseigenaren en iedereen die effectief online wil adverteren. Het zorgt ervoor dat je kennis en vaardigheden verwerft om succesvolle advertentiecampagnes op te zetten, te beheren, te begrijpen en te optimaliseren.

Een opleiding kan ook dienen om eens te toetsen of je wel goed bezig bent of om een sparring partner te hebben om je ideeën af te toetsen. Eerlijk gezegd vind ik dit laatste altijd leuk om te doen.

 

Naast opleidingen van Google Ads, geef ik ook opleidingen Microsoft Advertising. De opleiding is in grote lijnen dezelfde als de opleiding Google Ads en aan dezelfde prijs. 

 

Een opleiding bij mij is niet zomaar een opleiding. Er valt altijd iets te beleven en mijn moto is: "think outside the box" en wees kritisch.

 

Hier zijn de belangrijkste elementen die ik in mijn Google Ads opleiding aan bod laat komen (naargelang het niveau en jouw kennis):

1. Begrip van Google Ads

  • Overzicht van Google Ads: Kennis van de verschillende campagnetypes (zoeknetwerk, displaynetwerk, shopping, video en app-advertenties).
  • Navigatie door het Dashboard: Leren hoe het Google Ads-dashboard werkt, inclusief waar je specifieke informatie kunt vinden en hoe je jouw campagnes kunt monitoren.

2. Campagne Planning en Opzet van google ads

  • Doelstellingen bepalen: Het belang van het definiëren van heldere campagnedoelen.
  • Targeting: Leren hoe je jouw doelgroep effectief kunt bereiken door demografische gegevens, interesses, locaties en meer.
  • Budgettering: Begrijpen hoe je een budget instelt en beheert voor jouw campagnes.

3. Trefwoordonderzoek van google ads

  • Gebruik van Trefwoordplanner: Het vinden van de juiste trefwoorden voor je campagnes om de zichtbaarheid en effectiviteit te maximaliseren.
  • Trefwoordstrategieën: Leren over match types, negatieve trefwoorden en hoe je een effectieve trefwoordlijst opbouwt.

4. Advertentiecreatie van google ads

  • Advertentieteksten schrijven: het schrijven van aantrekkelijke en effectieve advertentieteksten.
  • Advertentie-extensies: gebruik maken van extensies om de prestaties van jouw advertenties te verbeteren.

5. Optimalisatie en Beheer van google ads

  • Biedstrategieën: Inzicht in verschillende biedopties en hoe je deze kunt aanpassen voor de beste resultaten.
  • Campagneoptimalisatie: Leren hoe je campagneprestaties analyseert en verbeteringen aanbrengt op basis van data.

6. Conversietracking en ROI van google ads

  • Conversietracking: het belang van het meten van acties die gebruikers ondernemen na het klikken op advertenties.
  • Analyse en aanpassingen: gebruik van Google Analytics in combinatie met Google Ads voor diepere inzichten en optimalisatie.