Hoe werkt Google display

Google Display is een advertentie banner (advertentie met foto of video) die wordt getoond op miljoenen websites, video's en apps (zoals YouTube en Gmail).

 

Hoe werkt Google display:

 

 

1. Doelgroepen bepalen

Binnen het Google Display Netwerk kan je jouw doelgroep targeten op basis van verschillende criteria:

  • Demografische gegevens: Leeftijd, geslacht, en ouderlijke status.
  • Interesses en gewoonten: Target mensen op basis van hun interesses, aankoopintentie en/of hun interactie met bepaalde soorten content.
  • Remarketing: Bereik gebruikers die eerder interactie hebben gehad met jouw website, webshop of app.

2. Advertenties ontwerpen

Ontwerp jouw advertentie aan de hand van teksten, afbeeldingen, video’s en logo’s

3. Plaatsingen en biedingen kiezen

  • Plaatsingen: Kies  al dan niet specifieke websites  waar je jouw display advertenties wilt tonen of laat Google automatisch plaatsingen selecteren op basis van uw targetingcriteria.
  • Biedstrategieën: Bepaal uw biedstrategie op basis van uw campagnedoelstellingen: kosten per klik (CPC), kosten per duizend impressies (CPM), of kosten per acquisitie (CPA).

4. Campagne Instellen

Stel jouw campagne(s) in Google Ads in door het type campagne (Display), jouw doelstellingen, doelgroepen, budget, biedingen en advertenties te selecteren.

 

Het Google Display Netwerk is een goede manier om uw merkbekendheid of naambekendheid te vergroten of doelgroepen te bereiken in verschillende stadia van het koopproces (zoals remarketing) en dit door middel van visuele, duidelijke en boeiende advertenties.